In the past, the Aolis Date calendar watch was mostly presented in blue replica watches uk and black plates, and the brand added green warm brown and green vitality to the replica watches brand, offering more choices for those who love brand diving uk replica watches. The black disks are presented in matt and polished styles, demonstrating the sincerity of Oxley. In addition, the Aquis Date also introduced a new 39.5 mm watch, making it practical and stylish not only as a reliable instrument for diving suits, but also as an exquisite accessory under the replica rolex shirt cuffs.

جامعة بسنغافورة تبتكر مرحاض لتوليد الطاقة

بواسطة أحمد علاء 7/2/2012 6:34:00 AM

تمكنت جامعة Nanyang Technological University بسنغافورة من ابتكار مرحاض بيئي لتوليد الطاقة من فضلات الإنسان, و قادر على تقليل كمية هدر المياه في المراحيض بنسبة 90 بالمائة, عكس المراحيض التقليدية التي تستهلك نسبة مهمة من المياه دون توليد ولو جزء ضئيل من الطاقة.
No-Mix Vacuum Toilet هو الاسم الذي أطلق على المرحاض المبتكر, و التقنية المستعملة في المرحاض تسمى تقنية "المرحاض الفارغ بدون خليط" و هي نفس التقنية المستعملة في مراحيض الطائرات.
المرحاض قد يصلح للاستعمال في البوادي و المناطق النائية البعيدة عن مصادر الكهرباء لتزويدها بالطاقة ألازمة لشحن البطاريات الكهربائية, بالإضافة إلى ذلك المرحاض قادر على توليد الغاز الطبيعي و إنتاج السماد الطبيعي من فضلات الإنسان دائما.

\r\n

المصدر