In the past, the Aolis Date calendar watch was mostly presented in blue replica watches uk and black plates, and the brand added green warm brown and green vitality to the replica watches brand, offering more choices for those who love brand diving uk replica watches. The black disks are presented in matt and polished styles, demonstrating the sincerity of Oxley. In addition, the Aquis Date also introduced a new 39.5 mm watch, making it practical and stylish not only as a reliable instrument for diving suits, but also as an exquisite accessory under the replica rolex shirt cuffs.

شحن ذاتي للبطارية من خلال المشي

بواسطة أحمد علاء 8/20/2012 5:08:00 AM

الشحن الذاتي للبطارية كان في السابق مجرد فكرة تراود المهتمين بالمصادر الطاقية البديلة النظيفة و الطاقة الحرة المتعارف عليها بالانجليزية ب "Free Energy", لكن يبدو أن ما كان مجرد فكرة أصبح اليوم حقيقة بفضل باحثي Georgia Tech الذين توصلوا من خلال بحثهم إلى تقنية تسمح لبطارية lithium-ion من إعادة شحن نفسها دون الحاجة إلى جهد كهربائي خارجي, فما يلزم هو قوة ضغط حتى تتمكن البطارية من إعادة شحن نفسها.
الباحثون اعتمدوا مبدأ تحويل الطاقة من خلال تحويل طاقة الضغط (الناتجة عن الحركة مثلا ) إلى طاقة كهربائية, من خلال استبدال الفواصل التي تفصل بين أقطاب البطارية بشريط من ثنائي فلوريد البولي فينيل الذي يستخدم القوة الكهرضغطية الناتجة عند الضغط لإعادة شحن البطارية.

المصدر